środa, 11 maja

Restauracja na przyjęcie okazjonalne – dlaczego warto?

Restauracja na przyjęcie okazjonalne – dlaczego warto?

Dla jednych może się to okazać niepotrzebnym wydatkiem. Inni są natomiast zdania, że to komfort na miarę dwudziestego pierwszego wieku. Wynajęcie lokalu w celu organizacji wybranej uroczystości rodzinnej jest znakomitym wariantem, który wcale nie musi nas spłukać do suchej nitki. Pokażemy Wam w niniejszym tekście, na co w szczególności warto zwracać uwagę, kierując się przygotowywaniem tego typu imprez i przedsięwzięć poza domem.

We własnym domowym zaciszu niestety, ale zachodu z organizacją imprezy jest znacznie więcej. Musimy przecież przyrządzić wszelkie dania składające się na poczęstunek dla gości samodzielnie. Nie jest to ani łatwe, ani przyjemne, gdy gotujemy pod wpływem presji czasu. Jeżeli nam nie wyjdzie, impreza zepsuta. By do takich sytuacji nie dopuszczać i niepotrzebnie się nie stresować, warto przy naprawdę szczególnych okazjach zainwestować w wysokiej jakości lokal, który jest prowadzony właśnie pod kątem organizacji w nim przyjęć okolicznościowych. Zanim jednak postanowisz udać się do właściciela i dogadać z nim współpracę, popatrz na to, jak restauracja działa i na jakich zasadach lokal miałby ci zostać udostępniony.

Generalnie w kosztach wliczone jest z reguły pomieszczenie, w jakim goście się bawią oraz obsługa i jedzenie. Co do tej ostatniej kwestii to natomiast bywa w praktyce różnie. Pod pojęciem wyżywienia mieścić może się wszystko i nic. Musimy więc dopytać o szczegóły, aby mieć pewność, że nie kupujemy kota w worku, ale mamy konkretna, w pełni satysfakcjonującą nas ofertę. Czasami zdarza się, że klienci są rozczarowani, podobnie jak zgromadzeni na przyjęciu goście, bowiem dania są skąpych porcji, niesmaczne, proste składnikowo, nieadekwatne do sytuacji i okoliczności, zimne czy podane z opóźnieniem. Trzeba zatem podpisać umowę z wynajmującym nam restaurację, w której krok po kroku opisany zostanie każdy element naszej przyszłej współpracy. Mianowicie chodzi także o uwzględnienie w tym dokumencie aspektu wyżywienia, który niewątpliwie jest podstawą przy opisywanych tu rodzajach imprez.

Chcąc ugościć zebranych należycie, możemy stworzyć listę produktów żywnościowych, których przykładowo nie jedzą zapraszani na przyjęcie goście. Wtedy ekipa kucharska powinna dostosować menu do tych preferencji zamawiającego. Podobnie warto wyszczególnić składniki, na jakie ktoś spośród zebranych ma uczulenie i reakcje alergiczne. Optymalnym wariantem jest jednakże udanie się na specjalną degustację konkretnie tych potraw, jakie mają nam być serwowane. W ten sposób nie ma kłopotu z tym, aby zdegustować odpowiednio wcześnie, co będzie podawane naszym gościom w dniu przyjęcia. Możemy wówczas zgłosić swoje uwagi, zamienić składniki czy nawet całe dania bądź w ogóle wybrać konkretne zestawy albo skomponować własna kartę menu na podstawie potraw przedstawionych nam przez szefa kuchni. Po takiej degustacji mamy prawo domagać się, aby to, co wybraliśmy w jej trakcie było dokładnie takie samo.

Przy podpisywaniu umowy dotyczącej wynajmu restauracji, bardzo ważne okazuje się także uwzględnienie w niej kwestii napojów. Chodzi głównie o to, aby dopytać czy w cenie kosztów za wynajem pomieszczenia mamy także objęte trunki, jak to jest z wodami gazowanymi, czy jest jakiś limit na napoje gorące i ile litrów przysługuje na pojedynczego gościa. Wszystko to ma ogromne znaczenie, bowiem jeżeli ten limit przekroczymy będziemy musieli zapłacić dodatkowo. Trzeba pamiętać, że ceny napojów w lokalach gastronomicznych są natomiast nie takie jak w sklepach, a znacząco wyższe – za małą szklankę coli czy soku pomarańczowego możemy zapłacić nawet około dziesięciu złotych. Biorąc pod uwagę obecność na imprezie kilkunastu czy kilkudziesięciu osób, koszty te robią się gigantyczną sumą pieniężną.

Tym bardziej, jeżeli zebrani będą jeszcze dodatkowo brali napoje alkoholowe niewliczone w menu. Przy specjalnych okazjach wypadałoby także zamówić tort. Z wypiekami przy wynajmie restauracji jest też różnie. Czasami są one wliczone w cenę, a niekiedy tylko część z nich – na przykład tylko suche ciasteczka, a nie placki, które są rozstawione na szwedzkich stołach czy przy poszczególnych stolikach gości. Wypieki można dostarczyć we własnym zakresie, podobnie jak i tort główny, jak również bardzo często restauracja zakazuje takich dostaw, narzucając klientowi zamówienie ciast dodatkowo w jego restauracyjnej cukierni.